Sunday, January 03, 2010

İstiklal Cd, Beyoğlu, Turkey




Πρώτη στάση κάθε Τουρίστα που σέβεται τον εαυτό του... η Ιστικλαλ... Ο Μεγάλος δρόμος του Πέρα όπως τον έλεγαν οι παλιοί...

Στα Γαλλικά..Grand Rue de Pera και στην Ελληνική μετάφραση της τούρκικης ονομασίας... Οδός Ανεξαρτησίας...

και εδώ.. εγω θα γελάσω...
Εκεί.. γύρω στο 1923 ονομάστηκε Istiklal... και εκεί.. κάπου στο 1955... στην οδό Ανεξαρτησίας... γράφτηκε μια τραγική ιστορία... που κάθε άλλο παρα για ανεξαρτησία μιλούσε..ίσως η Πολίτικη Κουζίνα...και το Güz Sancısı να εξηγούν καλήτερα τα γεγονότα... παρά τα βιβλία της ιστορίας....

τέλος πάντων.... Στον δρόμο αυτό εγω πρωτο-ερωτεύτηκα την Κων/πολη.. στον Δρόμο αυτό..ένοιωσα την καρδιά μου να χτυπά με όλη της τη Δύναμη... στο Δρόμο αυτό συνειδητοποίησα ΤΙ ΘΕΛΩ πιο πολύ...

Το Πέρα.. πάντα ήταν το μέρος των ονείρων μου... Με φανταζόμουν συχνά να περπατάω στην Ιστικλάλ εκει.. γύρω στη δεκαετία του '20 με τα μακριά μου φορέματα και τα παρασόλ.. και να μιλάω γαλλικα, τούρκικα και ελληνικά... και να πασχίζω να μάθω Αγγλικά...

Όταν πριν απο δυο χρόνια επισκέφτηκα, μεγάλη και ανεξάρτητη πλέον, την Πόλη... στην Ιστικλαλ έτρεξα.. αυτήν ήξερα... εκεί.. περιπλανήθηκα 8 ολόκληρες ώρες... για να νιώσω την καρδιά μου να βαράει πιο έντονα απο τα τύμπανα των Αριστερών που φώναζαν για δικαιώματα... για να σταματήσει ο χρόνος...
Simit Sarayı πάνω πάνω στην Istiklal cd λίγο πριν την ανακαίνησή του, και όταν το κάπνισμα επιτρεπότανε... εγώ βρήκα και έχασα την ευτυχία... Βέβαια.. μπορει και να μην την έχασα τελειωτικά... πάντα υπάρχει ελπίδα... Insallah..!

Και όπως με φανταζόμουν το 1999 κοντέσσα του Πέρα... το 2007 ήμουν η πιο ευτυχισμένη λετσο-γκόμενα του Μπεϊόγλου... και εκεί.. προς το τέλος 2009 είμαι στο τσακ να μoιάσω στον Αιμίλιο του Τυμφρηστου.. στη μελαγχολία... γιατι όχι.. δεν με συγκρίνω με την Ερμιόνη... αυτή.. χαζή-ξανθιά και ηλίθια χαζογκόμενα ήταν..ο έρμος ο Αιμήλιος όμως.. απο μαράζει πέθανε... επειδη απλά.. άργησαν λίγο τα πράγματα να πάρουν τον δρομο τους... Ετσι και εγώ.. άργησα 6 μήνες.. και ολα γκρεμίστηκαν....αλλα πάλι λέω πολλάααααα και πλατιάζω......

Στην Ιστικλάλ σήμερα θα βρείτε απο Μυδια του δρόμου.. μέχρι ευρωπαϊκής περιβολής μαγαζιά... όπως λέει κ ο Ομοϊδεάτης και φίλος Σαλονικιός-Αεκτζής και μόνιμος κάτοικος Σύρου Ηλίας...η Ιστικλαλ ειναι η Ερμού x 7....εμ βλέπετε 3 χιλιόμετρα πεζόδρομος!! να έχεις όρεξη να χάνεσαι...

Θα έρθουν πολλά post με φωτογραφίες και νέα απο την Μεγάλη Οδό του Πέραν.. σας το υπόσχομαι

No comments: